Specifiek barcodesysteem
Michelin Travel Partner, een 100% dochtermaatschappij van de Michelin-groep, ontwikkelt en verkoopt de toeristische Michelin-producten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Groene Gids, talloze kaarten en ook digitale diensten zoals de ViaMichelin website.
Michelin Travel Partner werkt al sinds 2005 samen met DistriMedia voor de fulfilment van zijn producten in de BeNeLux. In de strategische samenwerking tussen Michelin en DistriMedia zijn enkele unieke werkwijzen ontwikkeld. Zo levert Michelin de Rode Gids bijvoorbeeld verzegeld aan DistriMedia, want de inhoud mag absoluut niet lekken voor het officiële persmoment. Ook is er een specifiek barcodesysteem ontwikkeld waardoor exact aan te duiden valt aan wie welke versie van het boek is uitgeleverd. Op het gebied van retourbehandeling wordt deze informatie bijvoorbeeld gebruikt om te bepalen of een product terug in stock moet, of in stockverkoop wordt geplaatst. Voor andere klanten kan dit bijvoorbeeld interessant zijn in het geval van product recalls.
Jean-Noël Delaunois, Commercieel Directeur van Michelin Travel Partner: “Als A-merk stelt Michelin zeer hoge eisen aan zijn partners en verwachten wij telkens weer een verbeterd product op de markt te kunnen brengen. Met DistriMedia hebben we een betrouwbare en flexibele partner waarmee we iedere logistieke uitdaging de baas zijn. Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst toe.”