Archives: FAQs

  • Doen jullie ook de order fullfilment van breekbare producten?

    Order fullfilment van breekbare producten (glazen en flessen, porselein, aardewerk) is een ‘delicate’ opdracht maar wel een speerpunt van DistriMedia. Met onze jarenlange ervaring in het zoeken van de juiste verpakking, afspraken met de klanten en de transporteurs kunnen we zeker het verschil maken. Ga telkens bij je fullfilment partner het gesprek aan en doe…

  • Krijg ik een vast contactpersoon? Wie bel ik bij problemen?

    Bij de start van een overeenkomst krijg je bij DistriMedia een gepersonaliseerde lijst met al je contactpersonen (direct telefoonnummer, e-mail en eventueel gsm). Deze zijn verdeeld over klantendienst, boekhouding, je toegewezen key-account tot de bedrijfsleider. Bij iedere verandering en ook bij het begin van elk jaar krijg je een update.

  • Kan ik rechtstreeks ingrijpen in mijn orders en tot wanneer ?

    Dit hangt af van het specifieke e-commerceplatform, het eWMS van DistriMedia biedt je de mogelijkheid om in te grijpen tot op het laatste moment d.i. tot net vóór het printen van het label en dit gebeurt vlak vóór het sluiten van de doos. Paramaters die je kan wijzigen zijn aantallen, leveradres, deellevering ja/nee, enz. Enkele…

  • Kan ik vanuit 1 voorraad naar B2C en B2B leveren ?

    Ja, het is mogelijk om vanuit één voorraad zowel aan B2C (business-to-consumer) als B2B (business-to-business) te leveren. Dit wordt vaak aangeduid als omnichannel-fullfilment, waarbij een bedrijf meerdere verkoopkanalen bedient, waaronder directe verkoop aan consumenten en verkoop aan andere bedrijven. Om dit succesvol te doen, zijn er echter enkele overwegingen en uitdagingen: Een goed geïntegreerd e-commerceplatform…

  • Hoeveel kost het uitbesteden van webshop fulfilment?

    Over het algemeen zijn er twee soorten kosten die in overweging moeten worden genomen bij het uitbesteden van webshop logistiek: vaste kosten en variabele kosten. Vaste kosten omvatten onder meer het huren van een magazijn, het inhuren van personeel en het aanschaffen van software. Variabele kosten zijn onder meer transport- en verzendkosten, verpakkingsmateriaal en handlingkosten.…

  • Wanneer is het interessant om mijn webshop fulfilment uit te besteden?

    Er zijn verschillende redenen waarom een (e-commerce)bedrijf beslist om hun logistiek uit te besteden: Focus op de kernactiviteitDoor uw fulfilment uit te besteden, kan u zich concentreren op de kernactiviteiten, in plaats van logistieke uitdagingen. CapaciteitsbeperkingenWanneer uw eigen magazijn of opslagruimte te klein wordt door de groei van het aantal bestellingen of een toename van…

  • Wat is het verschil tussen LIFO, FIFO en FEFO?

    LIFO, FIFO en FEFO zijn verschillende voorraadbeheermethoden die worden gebruikt in de logistiek en het magazijnbeheer. De systemen van DistriMedia zijn voorbereid op al deze methodes. LIFO staat voor ‘Last In, First Out’ en betekent dat de meest recente (of laatst ontvangen) producten als eerste worden verkocht of uitgeleverd. Dit betekent dat de oudere producten…

  • Hoe belangrijk is next day delivery?

    Next day delivery, ofwel levering op de volgende dag, lijkt voor veel consumenten een belangrijk aspect van online winkelen geworden. In de huidige markt, waarin consumenten gewend zijn aan snelle en efficiënte dienstverlening, kan het aanbieden van next day delivery een belangrijk concurrentievoordeel zijn voor webshops. Het belang van next day delivery hangt echter ook…

  • Wat is het verschil tussen fulfilment en shipping?

    Fulfilment en shipping zijn twee termen die vaak gebruikt worden in de context van e-commerce en logistiek. Fulfilment verwijst naar het proces van het afhandelen van bestellingen. Vanaf het moment dat de bestelling wordt ontvangen tot aan de levering aan de klant.Shipping daarentegen verwijst naar het daadwerkelijke verzenden van de bestellingen naar de klant. Vaak…

  • Zijn er specifieke vereisten voor internationale zendingen?

    Internationale zendingen kennen veel specifieke vereisten. Enkele belangrijke vindt u hieronder. Douaneformaliteiten:Bij het versturen van goederen naar het buitenland moet u douaneformaliteiten vervullen. Dit kan inhouden dat er douanedocumenten en -verklaringen in te vullen zijn en dat er invoerbelastingen en douanerechten moeten worden betaald. TIP : Bespreek met uw logistieke dienstverlener de mogelijkheden van een…

Direct een offerte
close slider